Register for free to receive our newsletter, and upgrade if you want to support our work.
A Fatal Drop egy összefogás hazai DJ-k között, hogy megmutassák mit lehet veszíteni, ha túltolod és ezért nem hallod a szett végét. Több tucat DJ, többek között DJ Ren hackelte meg aktuális mixét, amiben egy drámai ponton egyszerűen megöli a zenét. Hallgassátok, ill. olvassátok a Fatal Drop első interjúját, DJ Rennel.
Régóta pörgeted a lemezeket, mit gondolsz, 2018-ban mennyire van topon a klubélet itthon?
Én sajnos nagyon rossznak látom a helyzetet, underground szinten mindenképpen. Szigorú értelemben vett klubok szinte nincsenek, és naívan próbálom azt hinni, hogy emiatt igazából klubközönség se nagyon van. Ma Budapesten klubszerűen csak néhány kocsma, kultúrkocsma, közösségi hely, stb. működik, de hát ezeken a helyeken a zene sokadlagos, sem méretüknél, sem adottságaiknál fogva nem alkalmasak minőségi zenei rendezvényekre. Vidéken talán még rosszabb a helyzet.
Hol szeretsz a legjobban játszani és miért?
A péntek délutáni hajós sorozatunkon, a Friday-en. Ez az a buli, ahova a közönség a vidám, lélekkel teli zenékért jön, ahol mindannyian mosolyogva bólogatunk a koktéljaink mellett a naplementében és ahol csak ritkán fordul elő, hogy keményebbet kérnek. A koncepció annyira jó, hogy kezdettől megvolt a bázis, de nagyon boldoggá tesz, hogy még most is évről évre gyarapodik a törzsközönség.
Mit jelent a túltolás szerinted, ha buliról van szó?
Sok mindent jelenthet, de az én szemszögemből a zenék túltolása tűnik fontosnak. Az elmúlt 10 évben… dehát miről is beszélek, már azelőtt megjelent a tendencia a zenei producereknél, hogy a “tartalom” helyett a hangzás, technika válik fontossá, és ez bizonyos időszakokban és bizonyos irányzatokban számomra elviselhetetlen mértéket öltött. Túltolásnak érzem azt is, hogy a DJ-k a közönség megnövekedett ingerigényére válaszul nem csak egyre harsányabb zenéket játszanak, de azt is minél hatásvadászabban, minél gyorsabban. Nyilván az egyre erősebb ingerekre felfokozott igény valamennyire összecseng a drogtémával, eszerint a zene is lehet tulajdonképpen drog, illetve drogként használt, használható. Persze másik oldalról a drogfogyasztás is okozhatja ezt, bár szerintem nem ilyen egyszerű a képlet.
Gondolom sokat láttál az éjszakában, van egy-két olyan sztorid, amit nagyon durva volt látni?
Szerencsére nem sok rossz sztoriba futottam bele, de ez valószínűleg azzal függ össze, hogy ha játszom, a pultban vagyok, de ha nem, akkor is a környékén, és a zenére koncentrálok, kevesebbet vagyok a tánctéren. Van egy általános kép viszont, főleg nagyobb bulikon, hogy az általában fiatalabb, kevésbé a zene, inkább a buli, feszültséglevezetés, jobb esetben közösségi élmény, stb. miatt megjelenő közönség óriási veretést vár el, sőt követel a DJ-től. Számomra ez elég nehéz terep, hiszen elsősorban finomabb, “okosabb”, mélyebb zenéket szeretek, játszok, szóval az ilyen közönséghez nem tudok, és őszintén szólva nem is akarok alkalmazkodni. No de most! A Fatal Drop kapcsán a közelmúltban vásárolt lemezeimből olyan mixet raktam össze, ahol a mélyebből, puhábból a durvábba, extatikusabbá igyekszem eljuttatni a hallgatót, hogy a Fatal Drop még jobban üssön.
Mennyire bizonságosak most a klubok? Min lehetne javítani?
Hát én úgy látom, hogy a drogfogyasztás nem a kétezres évek vagy a generációnk sajátsága, minden kornak, kultúrának megvolt a saját bódító- vagy élénkítőszere, -módszere, és az üldözés sosem pozitív irányba változtatott a helyzeten. A klubéletet ellehetetlenítő razziák, tiltások, retorziók helyett most is a tájékoztatás, segítségnyújtás lenne szerintem az üdvözítő, amiben a kluboknak is szerepet kellene vállalniuk infopultokkal, tájékozott, képzett és tisztességes biztonsági személyzettel és egyáltalán haladó szemlélettel a kérdésben.